Model reklamy PPC przewiduje wyświetlanie komunikatów reklamowych w formie tekstu lub grafiki w przestrzeni internetu. Istnieje kilka form reklamy Google Ads, począwszy od sponsorowanych linków, poprzez banery, reklamę w YouTube czy w sieci zakupów Google. Zlecając reklamę PPC, zyskujesz pełną kontrolę nad kosztami kampanii, które nigdy nie przekroczą przyjętego budżetu – w tym modelu płacisz wyłącznie za kliknięcie użytkownika w Twój link, znając z góry cenę każdej akcji.
Reklamy Google Ads (kiedyś: Adwords) wyświetlane są użytkownikom w czołowych miejscach na stronie, np. na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania lub jako spoty reklamowe przed materiałami Video w serwisie YouTube. Najpopularniejsza na świecie sieć wyszukiwania oferuje kilka milionów stron, na których możesz ulokować materiały reklamowe w ramach kampanii PPC. Do najpopularniejszych należą:
Model reklamy PPC przewiduje wyświetlanie komunikatów reklamowych w formie tekstu lub grafiki w przestrzeni internetu. Istnieje kilka form reklamy Google Ads, począwszy od sponsorowanych linków, poprzez banery, reklamę w YouTube czy w sieci zakupów Google. Zlecając reklamę PPC, zyskujesz pełną kontrolę nad kosztami kampanii, które nigdy nie przekroczą przyjętego budżetu – w tym modelu płacisz wyłącznie za kliknięcie użytkownika w Twój link, znając z góry cenę każdej akcji.
Czyli wszystko, co musisz wiedzieć o nazewnictwie, planując kampanie PPC – sprawdź poniższą tabelę.
Wyrażenie | Definicja |
---|---|
Słowa kluczowe | Frazy, na które wyświetlane są reklamy |
Kliknięcie | Przejście użytkownika na promowaną stronę po kliknięciu reklamy |
Wyświetlenie | Naliczane przy wyświetlaniu reklam w sieci reklamowej |
Koszt | Suma wykorzystanych kosztów kliknięć (CPC) i kosztu tysiąca wyświetleń (CPM) |
CTR | Współczynnik klikalności – pokazuje, jak często wyświetlenie reklamy skutkuje kliknięciem w nią |
Konwersja | Całkowita liczba konwersji na skutek zrealizowanych działań promocyjnych |
Średnia pozycja | Określenie pozycji reklamy w stosunku do innych reklam |
Średni CPC | Średni koszt kliknięcia (koszt reklamy/liczba kliknięć) |
Średni CPM | Średnia kwota za tysiąc wyświetleń reklamy |
Średni CPV | Średnia kwota za każde obejrzenie reklamy |
Nie od dziś znane są liczne korzyści płynące z kampanii PPC. Przede wszystkim umożliwia ona szerokie możliwości w kierowaniu personalizowanych komunikatów reklamowych pod kątem grupy docelowej. Linki sponsorowane pozwalają osiągnąć topowe pozycje w wyszukiwarce niemal natychmiast, co czyni Google Ads metodą skuteczniejszą niż pozycjonowanie. Doskonale sprawdzi się ona, np. w przypadku promowania produktów sezonowych lub sprzedawanych w ograniczonym czasie. Reklamę można kierować w dowolne rejony geograficzne, zależnie od tego, skąd pochodzi największa grupa Twoich Klientów. W końcu – zlecając kampanie PPC, od początku do końca masz pełną kontrolę kosztów – płacisz wyłącznie za efekty prowadzonych działań.