Czym jest kampania PPC?

Model reklamy PPC przewiduje wyświetlanie komunikatów reklamowych w formie tekstu lub grafiki w przestrzeni internetu. Istnieje kilka form reklamy Google Ads, począwszy od sponsorowanych linków, poprzez banery, reklamę w YouTube czy w sieci zakupów Google. Zlecając reklamę PPC, zyskujesz pełną kontrolę nad kosztami kampanii, które nigdy nie przekroczą przyjętego budżetu – w tym modelu płacisz wyłącznie za kliknięcie użytkownika w Twój link, znając z góry cenę każdej akcji.

Gdzie widoczne są reklamy Google Ads?

Gdzie widoczne są reklamy Google Ads?

Reklamy Google Ads (kiedyś: Adwords) wyświetlane są użytkownikom w czołowych miejscach na stronie, np. na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania lub jako spoty reklamowe przed materiałami Video w serwisie YouTube. Najpopularniejsza na świecie sieć wyszukiwania oferuje kilka milionów stron, na których możesz ulokować materiały reklamowe w ramach kampanii PPC. Do najpopularniejszych należą:

Model reklamy PPC przewiduje wyświetlanie komunikatów reklamowych w formie tekstu lub grafiki w przestrzeni internetu. Istnieje kilka form reklamy Google Ads, począwszy od sponsorowanych linków, poprzez banery, reklamę w YouTube czy w sieci zakupów Google. Zlecając reklamę PPC, zyskujesz pełną kontrolę nad kosztami kampanii, które nigdy nie przekroczą przyjętego budżetu – w tym modelu płacisz wyłącznie za kliknięcie użytkownika w Twój link, znając z góry cenę każdej akcji.

  • sieć reklamowa Google,
  • linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania,
  • promocja produktów w zakupach Google,
  • Google Ads w YouTube,
  • reklama w poczcie elektronicznej Gmail,
  • oraz wiele innych miejsc docelowych i usług oferowanych przez największą globalną wyszukiwarkę internetową.

Słownicto Google Ads

Czyli wszystko, co musisz wiedzieć o nazewnictwie, planując kampanie PPC – sprawdź poniższą tabelę.

Słownicto Google Ads
WyrażenieDefinicja
Słowa kluczoweFrazy, na które wyświetlane są reklamy
KliknięciePrzejście użytkownika na promowaną stronę po kliknięciu reklamy
WyświetlenieNaliczane przy wyświetlaniu reklam w sieci reklamowej
KosztSuma wykorzystanych kosztów kliknięć (CPC) i kosztu tysiąca wyświetleń (CPM)
CTRWspółczynnik klikalności – pokazuje, jak często wyświetlenie reklamy skutkuje kliknięciem w nią
KonwersjaCałkowita liczba konwersji na skutek zrealizowanych działań promocyjnych
Średnia pozycjaOkreślenie pozycji reklamy w stosunku do innych reklam
Średni CPCŚredni koszt kliknięcia (koszt reklamy/liczba kliknięć)
Średni CPMŚrednia kwota za tysiąc wyświetleń reklamy
Średni CPVŚrednia kwota za każde obejrzenie reklamy
Korzyści płynące z kampanii Google Ads

Korzyści płynące z kampanii Google Ads

Nie od dziś znane są liczne korzyści płynące z kampanii PPC. Przede wszystkim umożliwia ona szerokie możliwości w kierowaniu personalizowanych komunikatów reklamowych pod kątem grupy docelowej. Linki sponsorowane pozwalają osiągnąć topowe pozycje w wyszukiwarce niemal natychmiast, co czyni Google Ads metodą skuteczniejszą niż pozycjonowanie. Doskonale sprawdzi się ona, np. w przypadku promowania produktów sezonowych lub sprzedawanych w ograniczonym czasie. Reklamę można kierować w dowolne rejony geograficzne, zależnie od tego, skąd pochodzi największa grupa Twoich Klientów. W końcu – zlecając kampanie PPC, od początku do końca masz pełną kontrolę kosztów – płacisz wyłącznie za efekty prowadzonych działań.