Czym jest user experience?

Czym jest user experience?

User experience czyli do艣wiadczenie u偶ytkownika, to jeden z najwa偶niejszych czynnik贸w, od kt贸rych zale偶y funkcjonalno艣ci serwisu internetowego. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz sklep online, bloga czy stron臋 z mo偶liwo艣ci膮 rejestracji. Odpowiednio zaprojektowany UX nie tylko u艂atwi osobom odwiedzaj膮cym Twoja stron臋 korzystanie z niej, ale r贸wnie偶 pomo偶e odnie艣膰 sukces w procesach pozycjonowania i optymalizacji witryny.

Analiza u偶yteczno艣ci jest kompleksow膮 i niezale偶n膮 ocen膮 strony www pod k膮tem jej przyjazno艣ci dla u偶ytkownik贸w. Do艣wiadczony audytor przy u偶yciu dedykowanych narz臋dzi sprawdza ka偶dy element na stronie, istotny dla os贸b korzystaj膮cych z serwisu. W ten spos贸b otrzymujesz szczeg贸艂owo przeprowadzon膮 analityk臋 u偶yteczno艣ci portalu, kt贸rej rezultaty zostan膮 dla Ciebie opracowane w formie ko艅cowego, czytelnego raportu.

Dlaczego warto wykona膰 audyt UX?

Istnieje wiele powod贸w, dla kt贸rych warto zdecydowa膰 si臋 na analiz臋 UX. Przede wszystkim audyt pozwoli oceni膰 bie偶膮c膮 kondycj臋 projektu i wyka偶e, kt贸re modyfikacje w strukturze strony s膮 niezb臋dne. Dodatkowo kompleksowa analiza lokalizuje 藕r贸d艂a problem贸w w spos贸b precyzyjny i bezb艂臋dny. Dzi臋ki temu badanie u偶yteczno艣ci pozwala wyeliminowa膰 uchybienia szybciej i dok艂adniej. W sytuacji, gdy u偶ytkownicy na Twojej stronie internetowej:

  • przerywaj膮 dokonywanie zakup贸w i wychodz膮 ze sklepu,
  • nie zak艂adaj膮 konta w serwisie,
  • nie przechodz膮 do kolejnej podstrony w celu uzyskania przez nich niezb臋dnych informacji,
  • nie dokonuj膮 konfiguracji interesuj膮cych ich produkt贸w,
  • opuszczaj膮 serwis bez wykonania innej akcji,

prawdopodobnie posiadasz istotne b艂臋dy lub rozwi膮zania, kt贸re obni偶aj膮 funkcjonalno艣膰 Twojej platformy. Kompleksowa analiza u偶yteczno艣ci UX u艂atwi ich weryfikacj臋 oraz pomo偶e usun膮膰 wszystkie niedogodno艣ci, dzi臋ki czemu strona stanie si臋 du偶o bardziej przyjazna dla u偶ytkownik贸w.

Dlaczego warto wykona膰 audyt UX?
Jak analizowane s膮 strony

Jak analizowane s膮 strony?

Do wykonania analizy strony pod k膮tem jej funkcjonalno艣ci, wykorzystuje si臋 wiele dost臋pnych na rynku technologii i narz臋dzi. Jednak niezale偶nie od tego, z jakich rozwi膮za艅 korzystaj膮 audytorzy, zakres wykonywanych czynno艣ci pozostaje bardzo podobny. Najwa偶niejsze obszary badane w trakcie audytu UX to m.in.: architektura informacji, analiza zgodno艣ci z wytycznymi i normami dost臋pno艣ci tre艣ci internetowych czy ustalenie hierarchii wa偶no艣ci poszczeg贸lnych element贸w. B艂臋dy identyfikowane przez audyt UX dziel膮 si臋 na kategorie z uwagi na priorytet wykonania modyfikacji.

  • B艂臋dy krytyczne (np. brak mo偶liwo艣ci wyboru dostawy w sklepie) wymagaj膮 natychmiastowego usuni臋cia.
  • 艢rednie, takie jak nieodpowiedni rozmiar link贸w lub przycisk贸w, mog膮 zosta膰 naprawione w najbli偶szym wolnym terminie.
  • Podstawowe to te, kt贸re usuwa si臋 przy okazji 鈥 np. liter贸wki w nag艂贸wkach, ma艂e ikony itp.