analityka internetowa

Na czym polega proces analityki internetowej?

Analiza ruchu na stronie to jedno z najważniejszych zadań każdego administratora firmowego serwisu, sklepu online bloga czy aplikacji mobilnej. Aby jak najlepiej spożytkować budżet na promocję, należy precyzyjnie formułować i kierować reklamy do osób faktycznie zainteresowanych naszymi usługami. Przykładowo: jeśli prowadzisz sklep ze sprzętem sportowym, Twój target sprzedażowy będą stanowić kobiety i mężczyźni w wieku 20-50 lat, preferujący aktywny tryb życia lub chcący zacząć go prowadzić. Dzięki kompleksowej analityce internetowej otrzymujesz szereg danych o użytkownikach swojego serwisu. Dowiesz się m.in.:

  • czy Twoją stronę częściej odwiedzają kobiety, czy mężczyźni,
  • z jakich rejonów kraju lub świata pochodzą użytkownicy,
  • skąd trafiają na Twoją witrynę (bezpośrednie wpisanie adresu w przeglądarce, przejście z organicznych wyników wyszukiwania, kliknięcie w reklamę, ruch z social mediów),
  • ile osób odwiedza serwis dziennie, miesięcznie lub w dowolnym istotnym dla Ciebie okresie,
  • z jakich urządzeń i systemów operacyjnych korzystają,
  • jak liczba odwiedzin i unikalnych użytkowników strony przekłada się na liczbę konwersji,
  • jaki jest średni koszt pozyskania pojedynczego użytkownika do strony,
  • ile podstron odwiedzają Twoi Klienci, zanim sfinalizują zakup produktu,

a także zyskasz dostęp do wielu innych, istotnych informacji związanych ze statystykami ruchu na własnej stronie internetowej.

Jakie narzędzia zostaną skonfigurowane?

W codziennej pracy stawiamy wyłącznie na sprawdzone i niezawodne narzędzia do analityki internetowej jak Google Analytics – darmowe narzędzie, dające dostęp do ogromnej ilości informacji na temat ruchu w serwisie. Wykorzystujemy również wiele innych, profesjonalnych rozwiązań, takich jak HotJar, Woopra, Inspectlet czy CrazyEgg. Odpowiednia konfiguracja i właściwe wdrożenie systemów pozwoli zyskać pełną kontrolę nad procesem badania ruchu na stronie. Prowadzimy również badania w ujęciu jakościowym, wykonywane z udziałem respondentów. Pozwalają one znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jakie zachowania i dlaczego podejmują użytkownicy na stronie www.

Cele analityki
Google statystyki

Co zyskasz wybierająć analitykę internetową u nas?

Wybierając analitykę internetową w naszej agencji interaktywnej, zyskujesz szereg licznych, wymiernych korzyści dla swojego biznesu. Przede wszystkim, pozyskane dane ułatwią Ci zarządzenie swoim serwisem internetowym. Znajomość preferencji i zainteresowań użytkowników usprawni komunikację, a podejmowane przez nich działania online obarczone zostaną dużo mniejszym ryzykiem. Jednocześnie profesjonalna analityka internetowa to zwiększenie skuteczności działania całej organizacji oraz właściwego bilansu pomiędzy wskaźnikami dotychczasowych i przyszłych działań.